Bakker en Wubben op herhaling

Johan Bakker (Leiderdorp) en Kurt Wubben (Pijnacker) zijn op 18 december jl voor de 2e keer in successie Westlands Kampioen marathonschaatsen geworden, Bakker bij de Heren en Wubben bij de masters. Elma Ouwehand (Katwijk) volgde Eva vd Born op bij de dames. Aanvankelijk begon de wedstrijd in een gemoedelijk, rustig, tempo, in wielertermen een wandeletappe!. In ronde 9 werd de spreekwoordelijk knuppel in het hoenderhok gegooid.

Een flitsende demarrage van Thijs Smit zorgde ervoor dat het 49 koppige peloton op een lint werd getrokken. De 28-er die door Smit werd neergezet veroorzaakte een verbrokkeling in het peloton. 5 mannen konden het hoge tempo aan, Johan Bakker, Kurt Wubben, Hans van der Eeckhout, Sjors Handgraaf en Thijs Smit zij dubbelde het hele deelnemersveld één of meerdere ronden. Na 49 ronden klonk dan ook de bel als eerste voor dit vijftal. Johan Bakker klokte als eerste af, net voor Kurt Wubben. Bakker was de eerste in de categorie Heren, Wubben bij de Masters. Elma Ouwehand werd de beste Dames op enkele ronden achterstand, zij kon de nummer 2, Melanie Maas, ruim voor zich houden.
Ook Jay Overvliet ging op herhaling op de 6e plek werd hij “Beste Westlander”.
complete uitslag via: klik hier
Voor de recreanten werd de Skate4Air marathon verreden, Dames, Heren en Masters maakte er een mooie onoverzichtelijke wedstrijd van. Het werd een heel gepuzzel om in iedere categorie de nummer 1, 2 en 3 bij elkaar te vinden. De video bracht uitkomst en na het besturen van vele beeldjes kon de volgende uitslag bekend gemaakt worden:
Heren
1. Peter Riches (GBR)
2. Ger van der Hoeven (De Lier)
3. Aldert Prast (Leiden)
Dames
1. Marianne Ouwehand (Katwijk)
2. Nerena van Vuren (Maasland)
3. Renate van Koppen (Poeldijk)
Masters
1. Menno Oskam (Rotterdam)