Activiteiten

IJsclub Eendracht is in het Westland een actieve ijsclub. Als het vriest is IJsclub Eendracht één van de organiserende verenigingen van de Westland Toertocht.
Als het hard genoeg heeft gevroren wordt de ijsbaan in de Wollebrand, Honselersdijk opengesteld voor leden. Op deze ijsbaan worden dan voor de Naaldwijkse, Maasdijkse en Honselersdijkse basisscholen schaatswedstrijden georganiseerd waarbij niet alleen winnen maar vooral ijspret voorop staat. Voor de wedstrijdschaatsers van de lange adem is de ijsbaan in de Wollebrand tot twee keer toe het strijdtoneel van het Open Westlands Kampioenschap Marathonschaatsen geweest.
Ook op kunstijs heeft IJsclub Eendracht een rijke historie. Van 1991 tot en met 2006 organiseerde de Naaldwijkse ijsclub de wedstrijden om de Peter van Vliet Marathoncup. Voor veel regionale marathonvedettes waren deze wedstrijden hun eerste opstap naar het landelijke podium.
Bij gebrek aan natuurijs was de Haagse Uithof ook jaarlijks het strijdtoneel van het Open Westlands Kampioenschap Marathonschaatsen op kunstijs. Ook wel de strijd om de ‘mud-aardappelen’.
Wie dachten dat IJsclub Eendracht na de wintermaanden in slaap zou gaan vallen komen bedrogen uit. Ook op wieltjes staan zij hun mannetje. In de periode 1998 t/m 2003 was de Naaldwijkse wijk De Pijle Tuinen de locatie van De Naaldwijkse Skeelerdag en in 2003 zelfs het NK skeeleren marathon. Vanaf 2006 ondersteunt IJsclub Eendracht de regionale skeelercompetitie, de Oomssport Skeelercup.