Kees van Schie Memorial

Marathonschaatsen en skeeleren in één adem genoemd zijn wel de rode draad in het leven van de vorig jaar overleden Kees van Schie geweest. Na zijn actieve periode als sportman heeft Kees veel terug gedaan voor de sport.

Zo was Kees:
. de initiatiefnemer van de Naaldwijkse Skeelerdag,
. betrokken bij de Oomssport Skeelercup,
. jurylid bij het marathonschaatsen
. en…… de organisator van de laatste 5 Westlandse Kampioenkampioenschappen.
In de geest van dit laatste wilde de GTC marathon Kees herdenken met een marathonwedstrijd a la Kees.
Zaterdag 16 december 2023 vond de wedstrijd, onder toeziend oog van dochter Krista en zoon Frank plaats op de Uithof. Nu geen Westlands Kampioenschap maar de strijd om de piepers van Kees. In 4 categorieën werden de uien en aardappels uitgereikt aan de nummers 1, 2 en 3 in de wedstrijden.

Spreekstalmeester Jan Dirk Corts werd geassisteerd door Jan van der Knaap, zij vermaakte het publiek met hun deskundige commentaar met hier en daar een vrolijke noot.

De verloting na afloop mocht natuurlijk niet ontbreken en toen het laatste lootje getrokken was ging iedereen met een lach op het gezicht huiswaarts.

Het was een mooi eerbetoon aan onze schaats- en skeelervriend Kees.

Uitslagen:
Startgroep 1: